www.imagis.maxtrader.pl MaxTrader - Products. Companies. Trade leads.

[Polska]GIS w Marketingu czyli Geomarketing

Co to jest GIS?

W obecnych czasach najpowszechniejszymi narz?dziami wspomagaj?cymi cz?owieka s? komputery. S?u?? one mi?dzy innymi do gromadzenia danych opisuj?cych pewne obiekty i zjawiska istniej?ce w otaczaj?cym nas ?wiecie. Dane, które opisuj? nie tylko cechy obiektów i zjawisk, ale tak?e ich po?o?enie w przestrzeni, nazywamy danymi geograficznymi. Geograficzne Systemy Informacyjne s?u?? do gromadzenia, przetwarzania, przechowywania i analizy danych geograficznych. GIS sk?ada si? przede wszystkim z odpowiedniego oprogramowania i sprz?tu, zgromadzonych danych, stosowanych algorytmów i procedur pozyskiwania informacji.

By reklama by?a efektywna, a sprzeda? przynosi?a zyski, obie musz? trafia? w obszary, w których istnieje popyt na sprzedawane produkty i us?ugi. Analizy przestrzenne na mapach musz? wi?c sta? si? integraln? cz??ci bada? rynku oraz oceny i kontroli efektów dzia?alno?ci marketingowej.

Identyfikacja potencja?u
Obrazuj?c baz? danych klientów lub informacje o potencjale na mapie w ?atwy sposób spostrze?emy, ?e wyst?puj? regiony z du?? ilo?ci? klientów i potencjalnych klientów i takie, w których osoby odpowiadaj?ce naszemu modelowi prawie nie wyst?puj?. Wprowadzaj?c dodatkowe informacje wzbogacimy nasze analizy przestrzenne i uczynimy nasz? strategi? marketingow? bardziej efektywn?.

Analiza efektów strategii marketingowej
Po zaprojektowaniu strategii reklamowej i jej przeprowadzeniu na wybranym terenie mo?na sprawdzi? w jakim stopniu wzros?a po niej sprzeda? naszych produktów. Wa?ne jest równie?, czy nowi klienci pochodz? rzeczywi?cie z obszarów, w których prowadzili?my kampani?, w których spodziewali?my si? ich pozyska?. Wystarczy, ?e baza danych naszych nowych klientów posiada jakiekolwiek pole lokalizacji: adres, kod pocztowy, przynale?no?? do regionu statystycznego. Korzystaj?c z tej informacji zlokalizujemy ka?dego klienta na mapie i w prosty sposób przeanalizujemy efekty kampanii.


Kategoria: Informatyka -> Oprogramowanie



IMAGIS S.A.

Ulica:Górczewska 212/226
Miasto:Warszawa
Kod pocztowy:01-460
Region:mazowieckie
Kraj:Polska
Telefon: +48 22 6384186

Internet

Prezentacja:www.imagis.maxtrader.pl

Osoba kontaktowa

ImiÄ™ i Nazwisko: ?ukasz Brzostek
Telefon stacjonarny: +48 22 638 41 86